Wienerbröd och vårrullar!

Jag kan lova att detta är ett bra recept om man vill få fart på magen. Lite extra hastighet i tarmarna blir det om man toppar denna fettbomb med ett par koppar kaffe i rask takt!! Huvvaligen...

-15° kallt var det hos oss i morse. Solen sken och snön gnistrade, härligt för alla sportlovslediga. C frågade ju om jag ville med på skidutflykt idag men det passade inte så då jag dels inte har några skidor (fick iofs låna) dels satt jag i bilen på väg till IKEA och Birsta City. En dag som slutade med att jag  numer är ett antal hundralappar fattigare. Men 4 tröjor, ett par jeans och två trosor rikare. Jag fyller min garderob fortare än väntat verkar det som.

Måste berätta om en tabbe jag gjorde idag. Var på väg till en toa på Birsta City och de låg liksom på rad i en korridor. Bäst som jag går där och kollar in låsen på dörrarna ( om där var nåt bås ledigt alltså) märker jag hur jag lite längre bort möter en mamma med sitt barn och tänkte att: -Aha, då är det nåt ledigt lite längre bort! Plötsligt stannar jag upp och lyfter blicken, ser mig själv stå 1 dm(!) från en spegelvägg och inser då att de personer jag sett där borta i själva verket bara var min spegelbild! Snacka om att hjärnan spelade mig ett spratt. Tur att ingen såg mig....hoppas jag. Sista dörren var i alla fall ledig.

Vi lunchade asiatiskt idag. Vårrullar fyllda med kyckling och grönsaker. Till dom var det sötsur sås och ris som vi spicade upp med en massa soya. Gott gott! Prova detta nästa gång ni är dit...  Innan vi styrde kosan västerut igen blev det en kopp kaffe och ett wienerbröd. Jag och H har ett avtal om att när man inte är på hemmaplan får man äta vad man vill! Ganska bra avtal tycker jag men inte min mage...

Kommentarer
Postat av: Kickan

Hahaha! Tänk vad ont det gjort om du fortsatt gått den där 1 decimetern... Jag o Mamma var på birsta i måndags och hon åt dom där vårrullarna, kanongoda! Provade kycklingwoken, den var också supergod! En bra idé vore att nån på byn öppnade en asiatisk restaurang!!

2008-03-05 @ 21:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0