Äntligen är värmen här

Tror ni den är här för att stanna? Ja, den som lever får se... Jag har i alla fall insett att det bara är drygt 3 veckor kvar tills vi drar till playan i Spanien. Härligt, men samtidigt får jag lite ångest över allt som ska fixas. Eller kanske snarare för att jag inte har koll på vad som behöver fixas... Det ger sig väl.
Med värmen kommer också sommarkläderna fram. Det betyder också att benen kikar fram där under kjolkanten och vips åker allas solbrillor på. Om det beror på mina vita ben eller solskenet, ja det förtäljer inte historien.
Min kära syster, som jag annars tycker så mycket om kommenterade detta fenomen:
- Du ser ju för f-n ut som en albyl ju!!
Ja, och med tanke på min kroppsform, en väldigt stor sådan! Så, jag har ju endel tocka brunutansol-medel här hemma. Köpte dove-BUS i somras för att lindra denna solglasögonhysteri, men tyckte inte den fungerade så bra. Nu har jag köpt nån typ av BUS-våtservetter för en tjuga, få se hur de fungerar. Vågar inte prova på benen innan jag vet hur det blir så jag har plockat fram ett "hörn" på magen och testat på. Haha!!

Sitter just nu på balkongen med min dator som är så lätt att ta med sig. Fast på dagarna blir här så ljust att man inte ser något på skärmen. Nu när kvällssolen snart krypit ner bakom elefantberget ser jag om än inte bra, men mycket bättre än tidigare på dagen. Njuter av de ljumma vindarna som fläktar förbi. Älskar min balkong på kvällen, men på eftermiddagen är här alldeles för varmt. Stackars lilla tösen tyckte inte alls det var skojigt idag och då har vi hela sommaren framför oss. Invigde grillen för säsongen idag. Köpte fläskfilé som jag gjorde nån sorts marinad på och åhh vad det skulle bli gott. Lite feta-sallad till det och en kall god cider i solen. Och salladen blev god. Och cidern var inte så tokig den heller. Men attas vad integoda de där kolbitarna som skulle kallas fläskfilé var....fick skarva i med et par grillkorvar som vi då höll bättre koll på... Jag som trodde det var med grillning som när man lärt sig cykla: Har man en gång lärt sig så kan man det sedan! Nejdå, inte på våran grill hemma på våran altan inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0