Helgen som gått


Etta på topplistan denna helg hamnar givetvis bowling-kvällen i stan med hela min familj. Så skoj! Händer ju inte alltför ofta att vi alla tre syskon, med respektive (ja, nu är det ju bara jag som har en sådan) och päronen gör något tillsammans. Som mest kanske det blir Tacos hemma hos mamma och pappa nån gång.
Ännu roligare att morbor med familj följde med till sist ändå, fast så inte var tänkt från början...Alltid lika kul att träffa er!!!

Vi hade i alla fall bestämt att vi skulle åka halv fyra härifrån byn. Hade tid på bowlinghallen kl 17. Meeen, mitt på dagen börjar mamma fundera lite. Kanske det skulle vara bra om vi åkte lite tidigare, vi ska ju faktiskt byta skor och betala också (tar 1 timme att åka) Jaja, kvart över tre var jag på plats för att hämta dem ( att vi sedan sedan skulle fiska upp både bror och S oxå, hör inte hit. Huvudsaken var att de fått lämna gården) Tror ni de var klara när jag kom?!? Nejhej du! Jo,mamma satt snällt på bron och väntade med var far höll hus ja, det vete f-n. När han väl kom fram, blev det ett fasligt bestyr om vems bilnyckel vi skulle ta. Att vi skulle ha deras bil var redan klart, men inte om det var hans eller mammas nyckel som skulle användas. Hm, knepigt beslut att ta....
Hur som helst, 15.40 lämnade vi The Hammer Beach och kan ni tänka er, vi hann både byta skor, betala OCH köpa en öl i baren innan klockan slog 17 och turen var vår att inta banorna!! Så här i efterhand har jag förstått att det mamma ville komma fram till var att vi skulle hinna sitta ner med den där ölen en lite längre stund innan, men seså, Säg det då!!
Bowlingen har jag inte så mycket att säga om mer än att bror vann, systers klot kom på retur två gånger av olika anledningar, far överraskade med ett ypperligt precisionshandlag (eller överraskade och överraskade kanske man inte ska säga heller, men inom denna gren i alla fall) och själv kom jag tvärsist!! Men kul var det. Gör gärna om det, även om jag kommer sist, nån måste ju vara där också!

Vidare hamnade vi på Dalwhinnie för en bit mat. S var lite rädd att han inte skulle bli mätt eftersom jag tutat i honom att på sånadär lite dyrare restauranger serveras det minsann inga skogshuggarportioner. Men ack så fel jag hade! Vi var några som åt nån kycklingsandwich och hujeda mig vilket lass det var som kom in på tallriken. Vi var några som lätt hade kunnat dela på en.... Och givetvis slank det ner en dessert med. Standarden för mig, om man nu kan kalla det standard när det sker vart tredje år, är vaniljglass med varma hjortron och det var lika gott denna gång som alla andra gånger!

I övrigt har det inte hänt så särsklit mycket. Anja har varit hos sin "andra familj" sedan igår så vi fick sova ut idag. Och det må jag säga att jag gjorde med råge. Klockan var mitt i dan innan jag kom mig för att klia upp. Skönt just då, men inte sedan när man inser att halva dan verkligen redan äv borta. Bowlingen gjorde sig genast påmind och detta spädde vi genast på med lite släntkrattning ute i blåsvädret. Få se om jag tar mig ur sängen överhuvudtaget i morgonbitti.

Nej nu måste jag prova logga in på Skatteverket igen för att deklarera. Man är ute i god tid, javisst!!!


 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tja,sitta ner med ölen.Vet inte om jag hade tänkt så långt,men jag gillar inte att vara ute i sista minuten.Fast visst hade det varit trevligt.Iaf en helmysig kväll.

2008-05-05 @ 10:40:55
URL: http://mattjat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0