Så har man gjort det igen

Använt kroppen sin lite så nu lär man ju knappast kunna röra på fläsket i morgon utan att oja sig. Slipade spackel på panelväggen i hallen i mosre och nu ikväll har jag grundat den första vändan. Satt på huk, stod på golvet och så ett kliv upp på oallen. Allt för att nå med penseln ända upp och hela vägen ner igen. Puh, börjar redan känna av lite smärta i skinkorna. Ska min kropp aldrig lära sig tåla lite kroppsligt arbete? Känns som det har varit mycket småkrämpor nu på sistone...

Efter att ha alipat spackel var det välbehövligt med en dusch, ty jag hade nästintill blitt gråhårig på bara en timme.... När jag sedan skulle klä mig tittade jag ut genom fönstret i sovrummet och såg där en stråland sol från en i alla fall rätt så blå himmel. "Jamen så tar jag nog trekvartisar idag" tänkte jag och fick fram ett par vita i halvlinne, somriga och fina. Gick sedan med Anja till dagis innan jag skulle möta upp en kompis för färs till Bispgården. Kan ju säga som så, att sommar var det sista det var utomhus idag, för när jag stod där och väntade på henne så började det att snöa. Skojigt!! Not... Brrr!! Fick mig en och annan pik angående dagens byxval och jag får väl hålla med vissa om att långkalsonger hade passat betydligt bättre en dag som denna.

Mor är gräsänka nu på veckorna och ikväll fick jag vara standin åt pappa på en av deras "skaviutochåkaensväng"-turer. (Nu kan det där ju låta inte alltför oskyldigt, men det betyder att man åker runt på småvägar och ser om man ser nåt djur) Bror hade varit ute igår och sett en hel drös med djur av olika slag så vi åkte åt samma håll vi med. Två timmar var vi ute och smög med bilen på kringelkrokvägar bortåt Håsjö-hållet och man kan väl sammanfatta det hela med att vi snarare kom tillbaka som ornitologer än storviltsjägare.  Vi fick ögonen på 2 svanar, 9 orrhönor, en tjäderhöna, 2 harar och en räv. Och de tre senare såg vi när vi väl var ute på den asfalterade storvägen igen... Jaja, en trevlig kväll var det i alla fall. Ja, S var med han också, men han fick sitta i baksätet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0