Träningsläger och nya gardiner

HLR det är grejjer det. Står för Hjärt-lung-räddning om ni inte visste det. Igår var jag på HLRutbildning. Redan på vägen dit hade mina medresenärer kunnat få utöva detta på mig då jag trodde jag skulle få hjärtsnörpa när det gick....ja, väldigt fort i alla fall mellan Hammarn och Bispgården. Obs! Det var inte jag som körde... och jag tror inte att jag frivilligt åker med denna människa igen. Inte på länge i alla fall.
Utbildningen var bra. Gick igenom lite förstahjälpen också och allt sånt där är ju bra att kunna. Men om jag måste säga nåt negativt med det hela är det väl värken i höger skinka idag då. Tänka sig att man kan få träninsvärk i skinkan och neröver baksida lår av att träna HLR. Pust! S funderar starkt på att skicka mig på ett träningsläger för att jag får träningsvärk så ofta. Undra om han hittar nåt som kan passa mot bowling, krattning och HLR?!?

Igår utförde jag även ett onödigt men nödvändigt ont. Eller egentligen tvärtom....nödvändigt men onödigt ont. Fast inte speciellt ont heller...Asch! Jag putsade i alla fall fönster. Hela längan uppe på framsidan på både in och utsidan. Och så här i efterhand kan jag säga att hade det inte varit rengöringsmedel i vattnet hade jag lätt kunnat dricka upp det. Fatta att fönstren inte var ett dugg smutsiga på ett helt halvår!! Måste sitta väldigt skyddade där utefter balkongen.
Tänkte bara byta gardiner i vardagsrummet, men kände inte frö några jag hade i gardinskåpet så idag for jag till Flatmo och införskaffade nya ljusa paneler och franspaneler att ha till. Kan förresten visa bild på dem:


Snygga va....gröööna!!

Sen blidde det tyg till en duk också i passande färg:

Krukorna hade jag sedan tidigare och ja, jag utgick från som när jag valde tyger!
Nä, nu får det vara nog för idag. Gardin och duk-sömnad, dammsugning och golvtorkning får var nog med dagsgöra på en onsdag.


By the way....Har ni märkt att Grey´s var tillbaka ikväll? Hoppas det blir någon ordning på onsdagkvällarna nu framöver. Herregud, man hade ju nästan glömt hur fin McDreamy är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0