10 år idag!

Tänk vad tiden går. 10 år har vi hängt ihop nu och fler år ska det väl bli, hoppas jag. Dagen till ära tog jag fram oxfilébiten vi hade i frysen och gjorde morbrors (och Birgittas) potatiskaka* till den. Å lite vitlöksspetsad pepparsås. Och sockerärtor och kaninmat. (Under min tid som grillbiträde hade jag en kund som absolut inte ville ha nån kaninmat på sin hamburgare, dvs sallad...) Till det serverades ett glas Bob´s apelsinsaft!! Haha... Stefan undrade om vi inte skulle dricka vin då det stod en vindunk på bänken men den ska jag ju ha med mig i morgon! Han får oxfilé i matlådan i morgon som kompensation för vinet....

Lars Potatiskaka
Smördeg
Creme bonjour vitlök
Pressad potatis
ev lite riven smakrik ost
uppvispat ägg att pensla med

Bred rejält med ost på utkavlad smördeg. Fördela nykokt pressad potatis ovanpå blandat med den eventuella rivna osten.
Rulla ihop  som en rulltårta och pensla skarven med ägg. Pensla även ovanpå.
Grädda i ugnen 200-225° i en kvart tjugo minuter. Skär upp och servera till en köttbit och en god sås!
"Jättegott"

Sällskapsspel, en dunk pratvin, tandborste och visakort. Behöver man nåt mer i Ullared?


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Du verkar välförsedd inför Ullaredsresan. Ett litet ps till receptet, pressad vitlök i den pressade potatisen, för lite "drag".

2008-11-13 @ 14:17:09
Postat av: Helena

Denna kaka lät riktigt mumsig. Jag som gillar allt med potatis utom helt vanlig kokt potatis. Ska pröva detta ikväll. Och som vitlöksälskare togs det tipset tacksamt emot!! /Helena

2008-11-14 @ 16:15:48
URL: http://helelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0