Sådär ja

Nu har jag lämnat mitt eget barn till sin assistent i Bispgården och väntar nu på 3 andra. Ska vara barnvakt åt grabbarna grus ikväll medan deras föräldrar är på middag på Lergodset. Med grabbarna grus menar jag då mina 3 kusiner som är mellan 7 och 13 år. Lär väl bli film-kväll antar jag. Har laddat med micropopcorn och hallonsoda!

Mätt är jag också. Blev kött i skivor, pompa och kantarellsås till middag. Och sallad förstås. Gott värre. Och vad roligt var, var att Stefan åt av såsen och tyckte tillochmed at jag skulle spara den lilla slatt som blev kvar i skålen. Kan tillägga att jag inte tala om att det var kantarellsås han åt....

I morgon åker vi mot LaStada Östersund mitt på dan. Ska uträtta nåt ärende först och sedan blir det bowling kl 18.00 Bord har vi bokat på Dahlwinnie till 19.30 sedan får vi väl se var kvällen avslutas. Varken jag eller Stefan är ju speciellt mycket för krogrundor, men man vet ju aldrig... Ligger kvar i stan tills på söndag då det är dags att åka hemöver igen för att hämta Anja på eftermiddagen/kvällen. Får försöka hinna med att fira lite Fars Dag då med.

Anja har fått sin hiss färdiginstallerad nu också, om jag inte skrivit om det tidigare. Så nu kan vi åka upp och ner bäst vi vill. Men det går ju fortfarande tjogosjutton gånger fortare att ta trappen, så att latåka hissen blir det inte av. Inte ens för matkassarna från affären för man måste hålla in upp/ned-knappen undder hela färden. Vi får se det som att vi sparar på våra kroppar... För hur det än är så blir hon ju inte lättare våran lilla tjej.

Nu ska jag ta och bädda Anjas säng och sedan vattna mina stackars blommor. Se till och med Stefan tyckte att en av Orkidéerna i vardagsrummet såg ledsen ut.

Ha en trevlig helg nu för det ska jag ha!

Kommentarer
Postat av: Carola

Ha en skön helg!

2008-11-07 @ 18:55:48
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Jenny

Trevlig Helg!

2008-11-08 @ 09:33:59
URL: http://jejjans.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, det går fortare än vad man tror. Åh va kul där har jag aldrig varit. Hoppas att du får det trevligt!

2008-11-08 @ 10:32:11
URL: http://jojumompop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0