Trött idag!

Hjälp mig analysera varför jag just kommit hem från jordens jobbigaste gympapass. Av alla de gånger jag varit iväg på detta pass har det aldrig varit så jobbigt. Det var som att benen inte ville bära och armarna blev utan syre för jag orkade knappt få dom ovan huvudet. Kämpade dock mig igenom allt, men det kändes som alla runt omkring stirrade på henne som inte orkade.
 Beror det på:
1 - att jag var på massage igår och höll på bli av med både skinkor och axlar på kuppen
2-  att Anja inte var kry inatt så jag satt med henne i fåtöljen till kl 03.30 och sov därefter i fåtöljen ett par timmar
3 - att jag har nån sorts förkylning i kroppen med kraftiga hostattacker titt som tätt

Ja, jag vet...det är en kombination av alla tre.

Som sagt, natten som var, var inte den roligaste av nätter. Anja som var så pigg igår på dagen, men när hon la sig kom ett väldtigt envist rossel och hälsade på. Det for upp och ner i luftvägarna och blev så tjockt till slut att hon nästan inte fick luft. Jag hade upp henne flera ggr för att ändra läge, försöka väcka henne så att hon skulle hosta lite, körde slemsug för att få henne att kräkas, inhalerade och körde pep-mask men inget ville fungera, var bara att sitta där med henne i famnen.
På morgonkvisten sms:ade jag E på blomaffären om nattens bravader och att jag skulle stanna hemma och sova idag. Men vid kvart i nio hade både Stefan och mamma hunnit ringa så då var det lika bra att kliva upp på riktigt....såååå jag for ner Åsa´s  och var där till två. Gjorde lite julgrupper, snittade blommor som kom från grossisten och hjälpte några kunder med vad de ville ha. Kul nu när det börjar bli lite rulle nu inför julen så det finns att göra.

Nu är klockan snart åtta och jag ska hoppa i duschen, fika lite och sedan sooova!! Stefans natt inatt om Anja inte sover....men det vet han inte om, än.

Kommentarer
Postat av: anna

och du undrar varför du inte orkar hänga med riktigt?? jag skulle inte ha orkat även om jag var både utvilad å kärnfrisk.

förresten så behöver man inte vänta till advent med julgardinerna, jag tog in julgranen i mitten på noveber förra året. det gick jättebra.



kram kram

2008-11-27 @ 21:30:32
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: Mia

Okej, hoppas ni får det trevligt. Jo, som det ser ut just nu så jobbar jag varje helg december ut, men kan säkert byta så jag är ledig någon fredag eller lördag, så vi kan ha våran kväll :)

2008-11-28 @ 23:12:28
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Maria

Har jag missat nåt? Jobb på blomaffär? Kram

2008-11-29 @ 11:40:02
Postat av: Helena

Maria: Ja det kanske du har....är på Åsa´s blommor torsdagar och fredagar på lite praktik, bara för att komma ut lite. Ideellt arbete? Ja kanske det, men det är jättekul!

2008-11-29 @ 14:46:11
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej hej! Herregud vad länge sen vi hördes nu igen. Försökte ringa dig idag men fick inget svar. Var in här och läste och upptäcker att ni verkar ha haft fullt upp på sistone. :-) Hoppas allt är bra och att vi hörs snart! Sköt om er! Kram

2008-12-02 @ 15:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0