Hjortronsylt och bilder

Idag har det varit en ganska effektiv dag, dåligt väder till trots.
Började dagen med att sova lite länge, tror klockan var närmare nio innan vi slog upp våra blå, så det tog ett tag innan vi kom igång.
Stefan for och hämtade släpvagnen för idag var det lördagsöppet på ÅVC. Givetvis måste vi som stammisar där även fara med ett lass idag också då, när det ändå är öppet. Jag röjde iordning lite på balkongen och slängde de sista blommorna där...
Fick ihop mest en hel vagn denna gång med. Mest skrot från renoveringen, men även ett gammalt skåp som dom som bodde här före oss lämnat, ett gammalt element, en lampskärm, nån gammal färgburk mm mm. Och ändå har vi saker kvar här hemma som ska slängas, men det får bli sedan vi nån gång i framtiden fått möjlighet att skruva ihop alla våra IKEA-prylar!
Efter den turen for vi och fikade för det är ju kanelbullens dag idag (ja, tänk att även den har en egen dag numera.....stackars hallongrottor!!) meeen, när vi kom dit var kanelbullarna slut. Typiskt....på ett fik....
Handlade lite, bla en ny sop och skyffel och en skurmopp ty de gamla har gjort sitt sedan vi städat källaren och alla förråd. Sedan kan det ju vara bra att ha en lite mindre skälig mopp där nere... Bar ner torkställningen till tvättstugan för den får bo där nu när det är plats. Hängde en maskin tvätt, laddade en ny, sopade (ja dammsugaren vill ju inte riktigt vara med) och skurade hall och kök och lagade mat medan stackars Stefan var ute och klippte gräset en sista gång innan snön, i regnet:


Tyckte allt lite synd om honom....fast det gav mig ett par goda skratt när han körde fast i slänten med gräsklippartraktorn=) Som ni ser fick han ta till lillklipparn istället.
Under tiden kom min käre far förbi med ett par kanelbullar som han köpt på Time-butiken. Nygräddade och goda! Tack för det!
Och jag hittade lite hjortron i frysen som jag slänge i en gryta och nu står 9 burkar med sylt på bänken.


Blev en skål glass framför tv:n också...

Mmmmmm

Bjuder på lite mer bilder när jag ändå håller på:

Min porslinsblomma i blom...



Blå ljung vid ett blått hus!


Fanns så fina citroner på affären en dag så jag köpte dem bara för att smycka frukfatet med.



Middagen idag blev dessa goda ugnspotatisar (grovt skivade, lite olja, lite vitlökspeppar, MYCKET grillkrydda, 225° 30 minuter) fläskilé och nån hemskt lyxig färdigsås från Kelda

Och sist men inte minst en riktig gladskit, taget bara för en timme sedan


Det får räcka för idag!
Tack och bock!!!

Kommentarer
Postat av: Carina

...och så väntar ju vi med nybakade kanelbullar när du kommer hit i kväll! Vad synd bara att Anja har feber så att hon inte kan komma med på kalas. Kanske kan bli en annan dag när hon är frisk igen :-)



2008-10-05 @ 16:44:22
Postat av: Mia

haha, ja tyvärr äre så.. åg vad fin porslinsblomma, jag älskar dem. tyvärr har jag ingen själv, men vill ha en = ) Händer hos er idag? kramar

2008-10-07 @ 12:35:56
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: anna

men du är ju så himla duktig! tänk om man var sådär huslig...

2008-10-10 @ 10:45:06
URL: http://annastekpanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0