Så där ja!!

Äntligen är sovrummet klart. Har hunnit sova där en natt också men det var ingen höjdare....våra madrasser som var så sköna, alldeles perfekta, är nu plötsligt alldeles för mjuka. Fy vad jag har vänt och vridit på mig inatt. Men kunde man vänja sig vid en skummadrass på golvet lär man ju kunna vänja sig tillbaka till sin egen säng också.
Så här såg det ut när vi skruvade möbler igår. Ja, jag var faktiskt med jag också med mejsel i hand, men jag ser till att vara den som är bakom kameran också!
Garderobstomme 2 av fyra, fortfarande på ganska gott humör trots att vi var tvungen att montera dem ståendes pga takhöjden. (som vi för övrigt trodde IKEA hade lurat oss på, innan vi jag såg att det fanns 2 monteringsanvisningar)

Diverse kroppsliga gymnastikliknande övningar fick användas denna dag.

Sängbordskåp och lampor som stått klara länge och därmed påminnt oss om förseningen ännu mer.

Fyndigt verktyg från IKEA enligt mig, en nubbhållare till alla dessa småspik på baksidan av garderoberna. Nog för att jag slog mig på fingrarna ändå ibland, men säkert mycket färre gånger än vanligt.

4 stommar på plats, nu fattades bara skjutdörrarna och 20 trådbackar!!

Sängen är på gång!

Och så här blev det slutliga resultatet:




Idag har jag ägnat mig åt alla dessa trådbackar och det betyder då 80(!) skruvar plus 12 på de två stängerna man hänger galgar på. Men det var trots allt ganska skoj, kul när det var klart i alla fall. Och  som vanligt är vi så urbota less på IKEA-montering och säger att "aldrig mer". Meeen.....var hamnar vi nästa gång vi behöver införskaffa något nytt??? Jo, precis, IKEA!
Vi har börjat få ordning i Anjas rum också, satt upp alla lister idag, gardiner, ställt in sängen så hon sover där nu, men det är klart det är mycket kvar ännu. Hissen kommer förmodligen i veckan och sedan kan man ju börja piffa till på riktigt.

Så, summa sumarom, vi rodde detta iland till sist!!

Tack och godnatt!

Kommentarer
Postat av: elin

Vad snyggt det blev! Och lite stolta känner ni er väl när ni lyckats skruva ihop allt själva?!

2008-10-13 @ 09:52:27
URL: http://bolebos.blogg.se/
Postat av: Carina

Men ÅÅÅÅÅ vad himla fint det blev! Nu har ni snart fixat och gjort så mycket fint att det börjar vara läge för ett "hemma hos"reportage i "Allt i hemmet!" eller något annat inrednings-magazin. Jisses, jag får ångest när jag tänker på ungefär hr mycket (läs lite) vi har grejjat här....Men, jag vet faktiskt inte i vilken ände vi ska börja i det här huset...3:e gången gillt ;-)

2008-10-13 @ 20:05:07
Postat av: anna

vad fint ni har gjort!!

2008-10-13 @ 20:41:09
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: Marja

Super fint sovrum!

Då vet jag vad vi har att vänta oss. 4 stommar ska nämligen upp här med inom kort. Känner igen det där med aldrig mer. Men som sagt, det slutar oftast med Ikea ändå.

2008-10-13 @ 21:43:40
Postat av: Jennie

Men vad härligt att ni äntligen fått flytta in i sovrummet. Blev ju hur fint som helst!!!! Ska bli spännande att se allt på riktigt till helgen. Om ni fortfarande ska hålla er hemma vill säga? Vi får höras nåt i veckan och bestämma vilken dag som passar bäst... Kram kram

2008-10-14 @ 21:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0