Vet inte om det är någon bra idé

men jag skriver det i alla fall....I morgon ska vi få mattan inlagd!!!!
Fast egentligen tror jag det inte förrän jag ser det. Eller vad tror ni? Efter all otur vi haft med denna renovering blir jag inte längre förvånad över nåt...

Jag blev glad nyss då en vän hittat hit till min blogg. Alltid kul med nya läsare, speciellt såna som står en nära.
Pratade med en annan vän i telefon för en stund sedan och jag som förr alltid kunnat sitta och slösurra i timmar känner inte likadant längre. Fast det beror kanske till stor del på att vi inte har nån bärbar telefjunk inkopplad sedan vi städade ur "kontoret" inför renoveringen. Är ju inte så kul att stå fastklistrad vid diskbänken där vi har den fasta längre stunder än man faktiskt måste. Men det är klart, när jag tänker efter så är det ju ganska trevligt att surra bort en timme med någon man inte pratat med på länge och i och med att jag skriver det kommer jag på ett flertal som jag borde ringa. Hmm....inte bra det här. Den tekninska utvecklingen går frammåt medan den sociala biten blir sämre och sämre. Tänk er förr (läs: när jag var liten...) då kunde man fortfarande gå till grannen och få sig en kopp kaffe, man skickade handskrivna brev bara för att det var kul, surrade i telefonen då så morsan belv grågårig i förtid. Vykort, för att inte tala om dessa små glädjespridare om än att de bara innehöll några få rader... Idag då...hur ser det ut nu?!? Jo, ska man dricka kaffe med gannen är det bäst att boka upp det en vecka i förväg så att inget annat är planerat i kalendern och för att boka denna träff skickar man såklart ett SMS. Handskrivna brev existerar väl knappt idag för om man vill något skickar man ett SMS. Detsamma gäller surrandet i telefonen, nu sitter man och SMS:ar istället. Och sist men inte minst...skickas det lika mycket vykort från semestern numer? Nej, för man har ju telefonen med sig och kan skicka....ja ett SMS!!
Och själv ska jag inte sticka under stolen med att jag är bättre än nån annan för dagligdags har jag 3144 skickade SMS och 147 MMS. Och telefonen är 1,5 år gammal...snabbt uträknat ca 6 meddelanden om dagen!!
Sicka funderingar man har....


Nu ska jag sova, jag ringer i morgon!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hmm, ibland kan jag ha 3000 sms på en månad, så du gär det bra :P

2008-10-02 @ 01:09:19
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Biggan

Men jag skickar iaf vykort från semestern.....

2008-10-02 @ 10:07:42
Postat av: Helena

Ja, du gör det bra Biggan! Men du har ju skaffat bredband nu så tids nog blir du en SMS-nörd du med. Haha!!

2008-10-02 @ 17:29:50
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0