Anja 3 år

Idag är det alltså 3 år sedan Anja behagade tillträda denna världen. 3 år som både varit långa, jättesnabba, jobbiga, roliga, fyllda av en hel del sorg men givetvis mycket glädje också. Våran Anja......

Nu på morgonen kom hennes ena assistent sjungandes in i sovrummet till en totalt oberörd tjej. Hon ville inte vakna, men si inte ens det fick hon bestämma själv på sin födelsedag.. Paket vankades det också, det kom från M, assistentens dotter som nästintill blivit förtvivlad att hon inte kunde få fälja till Anja när hon fyllde år. De skulle ha lite kalas nästa gång Anja kommer dit istället. Som mamma blir jag då varm i hjärtat, när barnen runtomkring oss är så mån om Anja.
Ett annat exempel var i måndags när jag hämtade Anja på dagis. En kompis dotter som går på en annan avdelning kommer fram till Anja och säger hej. Hon säger inte så mycket mer så jag pratar lite istället. Frågar om dom ska komma och leka och äta tårta när det blir helg och Anja fyller år och hon säger fortfarande inte något, men springer iväg till sina kompisar och säger uppspelt:
- Vet ni, vet ni vad jag ska? Jag ska på kalas till ANJA!!!
Det värmde också gott. Trots Anjas funktionshinder, har hon ändå många kompisar som tycker om henne för den hon är. Härligt!!!

Nu ska vi börja göra oss i ordning för en härlig kalasdag!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Helena!

Får skicka en grattiskram till Anja idag! Förstår inte att åren går så fort! - det är väl enda nackdelen med barn ;0) Är väl på väg att flytta hemöver som det ser ut också, så jag hoppas på många fler träffar som den i älglogen! Kramar från mig och familjen! Så.. ses vi kanske om ett tag =0)

2008-09-12 @ 09:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0