Fobier

Sitter och slösurfar och P3 är på i bakgrunden. Jag hatar P3. Eller hatar är väl att ta i men jag tycker inte om kanalen i alla fall. En massa konstiga programtitlar där det bara snackas en massa konstigt.  Ketchup, Ullinulla, Pippirull, Clownen luktar bensin osv osv. För att inte tala om Mammas nya kille som alla verkar tycka är så gudomligt bra. Jag fattar inte vart det är bra. Förlåt, jag kanske är dum, men jag står för det i så fall. Ibland kan där vara nån halvvettig intervju som går an att lyssna på men inte ofta.
Just nu pratas det om fobier. Nu är det någon som har fobi för att blunda för då ser hon ögon. Typ en clowns ögon.... Haha! Jag har inga fobier. Ska vara naveln då, men det är kanske ingen fobi, jag bara tycker det är obehagligt att pilla sig i navlen. Så det gör jag aldrig, mer än den ska tvättas då, fast inte trycker jag dit ett finger och vevar runt inte. Nä fy!! Jag skriker rakt ut om nån (läs Stefan) råks på komma i närheten av denna underliga kroppsdel.
När jag tänker efter har jag nog numer utvecklat en fobi mot hantverkare. Huvva, ryser av bara tanken. Skulle ha fått mattan inlagd i sovrummet igår efter att ha väntat länge och varit utan sovrum och sängar. Men när herrn skulle till att bröja märker han att han beställt hem FEL MATTA!!! Gissa om vi blev förbannade då... Här har vi bott i kappsäck (nästintill) i flera veckor, inga garderober att ha kläderna i, inga sängar att sova i, ett helt kontors möblemang som vi inte vet var vi ska ställa och dessutom en massa IKEA-kartonger som väntar på att skruvas ihop. Och allt är bara utspritt i hela kåken. Ställde in os på att stöka i ordning sovrummet nu i helgen då och så har ************* (här står det egentligen något otrevligt ord som min mamma har lärt mig att man inte får säga) blandat ihop siffrorna. Konsekvensen av detta blir att ingen matta blir lagd förrrän slutet av nästa vecka. Så ja, risken finns att jag får utslag av att bara komma i närheten av en hantverkare efter detta!

Nu till något mindre otrevligt. Efter flera års "tjatande" tog jag mig äntligen iväg på gympan i torsdags. Jag drog med mig H så kändes det lite bättre, då var vi i alla fall två nybörjare. Gympan (typ friskis, antar jag,har aldrig varit på det heller) var lätt/komigång-gympa och ja, för en 65-kilos tjej kanske, men definitivt inte för mig. Var riktigt jobbigt men jag fixade hela passet och gjorde alla övningar så gott jag kunde, var inte så enkelt när koordinationsförmågan inte är på topp. Men eftersom jag bestämt mig för att betala in för terminen fixar jag nog att sätta ihop armar och ben på rätt ställe efter ett par gånger. Hoppas också att min kropp vänjer sig vid dessa övningar så småningom för som det är idag har jag lite smått problem med vissa rätt många muskler i min kropp som jag knappt visste att jag hade. Men men, som C sa, då vet jag att jag har gjort något bra!!

Kommentarer
Postat av: anna

vad duktig du är!! jag ligger i soffan och tänker på hur duktig jag är som ska börja träna, men sen tar jag en bulle och går och lägger mig istället.

så jag är imponerad! lycka till!!

2008-09-29 @ 09:04:09
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej gumman! Nu har jag också hittat hit. ;-) Vi måste ta och höras nånting, känns som om det är evigheter sedan. Förstår inte var tiden tar vägen, ibland hinner man knappt med sig själv på kvällarna. Lovar att jag ska ringa nån kväll. Vi har ju tänkt att åka upp och hälsa på nåt också. Sköt om er och så hörs vi! Kram kram

2008-10-01 @ 21:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0