Kaffet är klart!

Men mor min som ska ha det bara surrar i telefonen. Får väl drickat själv då så länge.
Päran står på spisen, intill kastrullen med slantade morötter...dagens middagstips: Kokt potatis, stekt falukorv och morotsstuva!! Smarrigt värre. Men det är klart, varför ställa sig och laga nåt som i mitt tycke inte smakar bra?!?

Det har för min del varit en effektiv dag idag. Först och främst har jag gjort något jag aldrig tidigare i mitt 26-åriga liv gjort nämligen kört släpvagn! Nu har jag ju visserligen bara haft köskort i 8 av dem, men det låter ju bättre med 26, eller hur?Stefan kapade häcken på framsidan i helgen och fyllde släpvagnen med ris. Detta fick då jag äran att frakta till Åvc idag. Gruvade mig endel och sa att det hela skulle ske på egen risk, jag menar jag kunde inte lova att allt skulle gå gott. Var ju liksom tvungen att svänga med kärran också, inte backa tack och lov! Ja, jag tog mig dit och jag tog mig hem igen, däremellan släpade jag detta ris från släpvagnen till den nyss tömda fållan för grenar och ris och det blev ju några meter åt vardera håll på grund av min okunskap gällade backning av detta fordon. Men när jag kom hem igen parkerade jag ekipaget på pappas stora plan istället för att trixa mig upp på uppfarten. Bra med pappor med stora planer ibland!

För övrigt har jag denna dag:
* Sovit till 10 eftersom lilla fröken fissifjask behagade hålla sin mor vaken större delen av natten med allt från tandagnissel, fäktning och gråt.
* Varit på banken och tagit ut pengarna till assistenternas handkassa.
* Svängde in och pratade försäkringar med M på Länsförsäkringar.
* Köpte Ljung och taklök och gjorde höstfint ute. (bilder kommer senare) Spolade även av plattorna efter all lera och sågspån...
* Skickade iväg ansökan till skola VT09.
* Varit och handlat några pryttlar, så vuxen som att veckohandla har jag inte blivit än, trots mina 26 jordsnurr.
* Varit och hämtat dotra som verkar var förkyld:-(

Nu återstår bara föräldramötet angående omorganisationer på förskolan (dagis...)

Och steka korven till middagen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0