Klart!

Så äntligen är tapeterna på plats i sovrummet. Det blev lika sent ikväll, men det har gått förvånandsvärt bra trots fondvägg med mönsterpassning. Ja, det blev fondvägg till slut efter att ha velat fram och tillbaka X antal gånger....fondvägg eller bård?!? Min farbror som jobbar på Järnia vill nog inte se oss där med en limhink fler gånger så många gånger som vi varit och bytt lim, bytt storlek på hink, bytt sort, lämnat tillbaka och slutligen varit och köpt det lim som vi lämnade tillbaka först. Typ. Vi har i alla fall två rullar blyertsgrå tapet kvar och 20 meter matchande bård om någon skulle vara intresserad. Inte det?!? Nähä...

Verkar på kommentarerna från igår att alla har mer eller mindre "problem" i det här med att tapetsera. Jag har i alla fall accepterat min roll som undersåte och skarvtorkerska, men jag avancerade lite idag med att skära till våderna också, fast det handlade om mönsterpassning! Förhoppningsvis är vi glada och trevliga mot varandra när vi om 20 år står där i samma situation igen, som mamma skriver. Men jag undrar en sak  mamma, vilka rum har du och pappa egentligen tapetserat tillsammans???

Nattinatt
ZZZzzzZZZzzz....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkstans två kontorsrum,sovrummet för många år sen.........så det så.Där ser man vilka höga tankar du har om oss.:)

2008-09-19 @ 09:58:40
URL: http://mattjat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0