Pengarna ska rulla och annat också

Anja har haft föräldraledigt i helgen och varit hos sin assistent. Låter bättre att hon vart föräldraledig än att vi varit barnfri tycker jag...
Fredagkvällen passerade rätt snabbt och trots att jag längtat efter att få sova var vi nog uppe till midnatt ändå, kikade på tv och surrade. Upp tidigt på lördag för en heldag i Birsta, gjorde av med x antal tusen kronor, men fick med oss både sängram, sängbordskåp, sänglampor, garderobsstommar och skjutdörrar hem. Åsså lite småplock som sängtoppar och en slickepott för en femma. Var och införskaffade nya golv- och taklister till sovrummen också när vi ändå hade släpvagnen med oss. (Nä, jag slapp köra...) Sprang in på Biltema och köpte nån elkontakt och sedan var det bara att brassa hemmåt. Hela dagen gick åt utan att jag ens var in i nån av Birsta Citys butiker, hur nu det kan komma sig.
Halv sex var vi hemma och vi skulle få middagsgäster kl 18.00. Tack och lov gick det bra att skjuta fram det till halv sju och med lite sena gäster hann jag precis få maten klar. Balsampotatis och fläskfilé med ädelsost-peppar-sås. Var tänkt att bara bli ädelostsås men så hade jag köpt en ostsort som jag inte brukar och det blev inte riktigt bra så jag slängde i en frp av Knorrs färdiga pepparsås och det blev smarrigt!  Ja, inte förpackningen då...
Vi var 5 pers och länsade faten, dvs 2,5 kg potatis och 1,7 kg kött...hmm...vi Rullade alltså nästan från bordet. Men det är roligt när maten går hem hos sina gäster. Kan ju säga att ingen av oss var sugen på nån efterrätt på det.
Middagen övergick i lite mera fest och vi dansade och hade roligt några timmar till, ett par tog taxi hem vid ett-tiden och den tredje, ja han tog och cyklade hem mitt på dagen idag=) Men kul var det!!! Lite trött idag bara så har inte fått så mycket gjort som var tänkt.
MIn käre sambo har jobbat som en gnu i em i alla fall och slitit lös matta nr2 i sovrummet, vilket inte var det lättaste när han fick lös bitar på 5 cm i taget....huva. När två tredjedelar av rummet var klart kom han dock på en som hade en maskin han kunde låna istället och vips var det klart. Nu hör jag hur han kommer in efter att ha varit och tvättat bilen. Ska lämna in den för fixning av bucklan och repor. Jag blev ju som ni kanske vet påbackad i april...
Ska ställa i ordning en god kvällsmacka åt min flitiga karl nu.!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0