Slänger in en "dagens rätt"

Fläskfilé:
Brynt i bitar. På med en frp gräddde av valfri sort, kalvfond, salt, svartpeppar, en nypa torkad dragon och en dutt grovkorning sötstark senap. (hoppas inte Stefan läser detta... i alla fall inte innan han ätit) Puttra ihop i pannan en stund.
Potatis:
Potatis i grova bitar i en liten långpanna, på med olivolja, flingsalt, pressad citron och en drös med torkad timjan. In i ugnen 225° i ca 30 minuter.
Sallad:
Vanlig blandsallad med dressing av knorrs ötragårdsdressingmix.

Jag kom ihåg när den där mixen kom. Eller jag vet inte, men jag kommer ihåg när mamma började köpa den i alla fall. Har en bild framför mig, vi är i stugan på sommaren och gör som det står på förpackningen. Blandar dressingen i skålen och har sedan i salladen. Med tiden ändrade vi på det där och hade dressingen vid sidan av istället. Och lite senare ändå minsskade vi på oljan och tog mera vatten istället. Haha, vilka minnen man har!
Det har genom tiderna varit just Örtagårsdressingen som varit favoriten, den och vitlöksmixen.... Den grekiska och den italienska varianten tror jag inte ens jag provat.
Ett tips till: Örtagårdsdressingen är jättegod på strimlad vitkål!!

Det vattnas i munnen på mig nu, men jag får väl sjå mig tills guben kommit ur duschen och vill äta tillsammans med mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där lät inte dumt, måste testa!

Håller med dig gällande salladsdressingen. Den är såå god. Men det var länge sen jag åt den men den passar ju till filén.

2008-09-13 @ 21:50:41
Postat av: Marja

Ops...glömde mitt namn. Ha de!

2008-09-13 @ 21:52:13
Postat av: mamma

Vilka minnen du har av mig!!!

2008-09-14 @ 11:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0