Stan idag

Anja till syncentralen för att prova ut nya glasögon. Kul! Denna gång blir de åt det orange-bruna hållet. Höstigt och fint.
Sedan var vi en sväng på stan också, men inte ett plagg kollade jag på åt mig själv. Inte efter gårdagens storleksproblematik. (ja den finns väl kvar idag med, men då jag inte behövt prova kläder har det inte varit något problem)
Anja däremot fick den bruna stickade klänning från H&M som jag tittat på förut. Och två par leggings. Och ett par knästrumpor. Och ett paket till födelsedagen (den där fina Nalle Puh Tiger-pyjamasen jag också kollat på tidigare). Jag anser det ganska riskfritt att skriva det här eftersom hon inte är läskunning. Så nu är det upp till er att inte skvallra... Så blev det en sak till i paket och en grej fick jag hem med posten häromdagen. Vi som inte skulle köpa nåt mer än den grås plyschdressen som hamnade i garderoben redan innan 3-årsdagen. Hm...hon får ju ett nytt rum nu ju och dit lär det ju behövas (läs viljas ha) en del nya grejor också.
Mattläggaren har varit här idag och i morgon kommer nog målaren som ska tapetsera.
Förresten, är det brukligt att man som kund får ta rätt på allt skräp efter hantverkarna? Så som mattrester, färgburkar, stora papprullar som mattan varit på osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0