Ett snabbt livstecken från mig då

Jag lever och är!
Jag vet inte om jag har mycket att stå i just nu eller vad det är, men blogga blir det som ni ser inte mycket av. Inget annat heller.... Dagarna går utan att jag hinner med. Man poar lite här, poar lite där och möjligtvis jobbar jag lite utanför hemmet nån gång ibland. Härnäst är det 3 nätter på hemtjänsten som väntar, sedan en dag på blomsteraffären i maj.

Nu är äntligen vardagsrummet klart! Du som ville veta Carina, nu kan du komma och inspektera! Och för er som inte vet så har vi tapetserat om och målat takoch lister....Är lite småfix bara som fattas såsom nån decimeter taklist, nåt eluttag och ett par tavlor. Ska försöka mig på att sätta upp gardinkappan när jag skrivit klart det här. Den är endast 11,5 meter lång så frågan är om jag klarar av det på egen hand. Kan se mig själv stå där i ena änden av stången, uppflugen på en pall. Den nystrukna kappan i en knöl under armen som jag samtidigt måste hålla upp för att stötta den andra armen vilken försöker trä på ögglorna på den rackans stången. Och till råga på allt är det bara en meter till fäste nummer två och jag lär ju knappast få in 11 meter tyg på den biten.. Det betyder alltså att jag skulle haft både en och två armar till för att kunna haka av stången och peta förbi kappan. Hmmm.... Kanske bättre att jag provar än sitta här och spekulera.

Taklisterna ja, vad ska man säga? Brukar ju talas om att tapetsering är det värsta man kan utsätta ett äktenskap för, men det vette tusan om taklisterna är värre. Är nog tur att vi inte ingått äktenskap ännu... Trots att vi bara tagit ner dom gamla och målat dom så gick det åt h-vete innna vi var klara. Ja inte med förhållandet, även om det fick sig en känga emellanåt, utan med listerna. Av 6 stycken lyckades vi på 5 att passa även efter målningen, men vad som hände med den sjätte kan vi för vårt liv inte förstå. Den passade varken åt ena eller andra hållet och när vi väl räknade ut hur vi skulle behöva kapa om vinklarna, ja då blev fanskapet för kort!! Det slutade med att vi fick ta en bit taklist från källarförrådet och skarva i  med. Denna bit ligger nu i garaget på tork efter två omgångar grundfärg. Jaja, det blir nog bra till slut.

Nähänä, hänan kan man int sitta på arschle! Opp å hoppa!

Kommentarer
Postat av: Carina

Ok, då kommer jag o kikar nån dag!

2009-04-28 @ 17:58:31
Postat av: Mia

Tänkte kika ner med era singstar skivor någondag & kolla in erat nya vardagsrum.. men nu har fredrik varit förkyld för ca en vecka sen och jag ligger hemma nu....så vi väntar tills vi är friska! ;)

2009-05-02 @ 14:14:13
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Anna

Så där blir det jämt, det är alltid nåt som inte stämmer på slutet.. Fel på grejerna helt enkelt. Det ska vara så.

2009-05-07 @ 22:24:45
URL: http://annastekpanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0