Barn och popcorn går inte ihop!

Igårkväll var F och M här och vi spelade spel, sjöng Singstar och drack lite spratttelvatten. Väldigt trevligt var det. Ända till det större av mina två "barn" skulle till att poppa en förpackning micropopcorn. In med den på 4 minuter och vips började typ påsen att brinna!!
Så går det när man bara läser till: ....i max 4 minuter
och inte vidare: ...tiden kan variera mellan 1,5 till 4 minuter beroende på ugn!

Fy bubblan vad det luktade bränt. I hela huset och gör det lite smått fortfarande trots at vi vädrade ordentligt och körde fläkten.
Så nu vet man vad som händer med micropop om de poppas för länge, de exploderar och börjar brinna. Tänk på det ni som har mindre barn än jag som poppar själva...


Kommentarer
Postat av: Mia

paaaahahah, så kan de gå om inte haspen är på... hejja Stefan! :P

2009-02-07 @ 14:22:22
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Carola

Oj oj oj, Vi hade en barnvakt här en gång som gorde samma sak...

Micron luktade brända popcorn hur länge som helst!!

2009-02-08 @ 17:23:15
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Usch ja! Det lär lukta brända popcorn ett tag... Inte så kul...

2009-02-08 @ 21:31:16
Postat av: Carola

Jag har utmanat dig i min blogg!

2009-02-09 @ 13:29:42
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Maria

Jag hejar också på stefan...mest för att jag själv tidigare idag lade ner en frusen hamburgare i en panna med VÄLDIGT varm olja...du förstår nog vad som hände...det är sådana gånger man inser att man inte har någón brandsläckare. nu har jag skrivit upp flytande milda på inköpslistan =) köpte en klänning i helgen...ganska mörk lila, når till knäna ungefär,får väl se om jag får godkänt...hälsa hem så hörs vi snart!

2009-02-09 @ 19:23:53
Postat av: Mia

Barn och popcorn går inte ihop.. Men mia, cider & mintuu och singstar fungerar bra :D

2009-02-10 @ 18:54:44
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0