Ugli och trasiga kläder

Har ni smakat Ugli? Om inte så rekommenderar jag det varmt. Det är en ny citrusfrukt som just nu finns på ICA. Monica där är jättebra på att ta hem roliga och exotiska frukter, synd bara att det inte säljer så bra. Antingen är folk rädda för att pröva nåt nytt eller så är det för dyrt. Och visst kan jag hålla med om att det är i dyraste laget en del frukter, men man kan ju unna sig andra dyra saker ibland så varför inte nåt nyttigt?
Ugli är i alla fall en gatukorsning bland citrusträden. Fråga mig inte vilka, men jag skulle gissa på apelsin och citron. Förresten ska jag googla fram svaret redan nu:Alpesin, grape och clementin.
Och den ser ut så här:

Den är verkligen ful. Men ack så god och saftig!


Var en sväng till stan idag. Guben skulle in på lassa en sväng så jag passade på att gå och köpa den där långskjortan på KappAhl som syrran köpte till mig förra veckan. (den passade inte så hon fick lämna tillbaka och jag köpa en ny)
Såå fin, svartvit-rutig, små rutor, helknäppt och med ett knytskärp i midjan. MEN vad får jag se när jag kommer hem och ska hänga in den i garderoben? Jo, att själva tycget spruckit i sidan där skärpet sitter fast. Och det var inte jag som gjorde det!! Så det blir till att byta den igen då....när jag nu kommer till stan nästa gång. Vet inte riktigt.... Suck! Man kan ju bli less för mindre.

Kommentarer
Postat av: Mia

jag förstår hur du menar, men nummer 3 tror jag inte går att vända :( men jag är inne på samma sak som du, att ha det så & det vill jag ockå! ;-)

2009-02-11 @ 09:09:16
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0