Bröllop igen!

Dock inte jag denna gång, en gång får allt räcka. Nä igår fick vi sitta på åskådarplats när Hanna och Tomas tog första steget in på äktenskapets väg. De var såååå fina! Och vilken fest sedan... var inte hemma förrän kvart över 4 i morse så jag är allt lite seg idag. Och ont i tassarna. Dock inte bakis, bara trött. Hur känns det att vara bakfull? Har faktiskt aldrig varit det ja... Tror jag. Vet ju inte eftersom jag inte vet hur det känns. Men knappast räknas trötthet som bakfylla.
Undrar hur brudparet har det idag då? Hur länge måsta man vänta innan det är legalt att ringa och störa?Jag vill ju höra allt ur min bästaste väns synvinkel också.
Frågan är ju nu, vad ska vi fylla våra dagar med nu när vi inte har några fler bröllop att planera? Någon som ska te å gefte seg som behöver en hjälpande hand?
I gårdagens festprogram presenterades jag som mat- och bak-kunnig som gärna delar med sig av recepten här på bloggen, men jag vete tusan hur stor sanning det låg i det. Är väl inte speciellt många recept dokumenterade här. Just nu har jag dessutom ingen matlagningsinspiration alls. Noll. Nada. Finito. Men det kanske är den biten en får börja jobba på nu då... Fast inte idag. Men ok, här kommer dagens middagsrecept:

Ett par kalla kokta potatisar
3 överblivna grillkorvar
En näve coops köttbullar
Smör att steka i
Ev kanske ett par vändstekta ägg

Tärna/bita/skär allt i lagoma bitar. Bryn smöret i en panna. Släng ner allt och fräs på tills det är varmt. Stek dom eventuella äggen.
Simsalabim! En restpytt är klar!

Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0