Man kan ju blir irriterad för mindre!

Såklart,de gör ju bara sitt jobb...men om de stackarna kunde lyssna nån gång också och inte bara prata. Idag har det ringt två gånger... lägg märke till då att vi tillhör NIX.. Första gången var det en övertrevlig kille som tydligen trodde han kände mig för varför skull han annars tilltala mig med mitt förnamn flera ggr och typ; Men Helena, oss emellan.... osv. Å då vill karln pracka på mig trosor!!  - Det är inget köptvång, bara ett provpaket eftersom din man tidigare provat våra kalsonger och var så nöjd!
Men hallå, han köpte ETT par och sa sedan upp abonnemanget!! Skitnöjd...
- Nejtack, jag vill inte ha några trosor.
- Nä jag förstår att du är nöjd med dom du har Helena, men detta är inget köptvång, bara ett prova påpak...
-Men jag VILL inte ha några trosor.
- Men Helena, det är ju bara ett test, så vilken färg föredrar du? Svarta eller vita?
- Jag SKA inte ha några trosor av dig!  Tack och hej!
Skulle banne mig ha sagt att jag inte använder trosor alls!!

Senare ringer Manne från MrMusic och vill tacka gamla medlemmar med en jubileumsskiva.
-Nej tack, jag vill inte ha nåt från MrMusic.
-Jag ringer väl inte och stör?
-Det spelar ingen roll, jag ska inte ha nån skiva.
-Men det här handlar ju inte om nån prenumeration, bara en gåva från oss som tack för att du har varit tidig....
- Men jag vill inte ha nån skiva från er.
- Du förbinder dig inte till någonting...
-Jag vill inte HA nån skiva!
-Så du lyssnar inte på dansband längre?
-Nä.
-Så vad lyssnar du på då?
-Radio.
-Men då kan jag byta ut den här skivan mot ett samlingsalbum med de allra senaste låtarna...
-Jag vill inte ha nån skiva.
-Du förbinder dig som sagt inte till nåt. Det enda du betalar är pack och porto...
-JAG ska INTE ha nåt från MRMusic. Hejdå!
- Men, men...
-HEJDÅ!

Suck!! Jag ska ALDRIG ta ett jobb som telesäljare, påminn mig om det om jag någonsinn kommer på tanken!

Det har faktiskt blivit lugnare på telefonfronten sedan vi gick med, men däremot har det ju börjat ringa på mobilen istället. Men det problemet tar vi då!

Dagens middagstips då: Caecarsallad med kyckling.
Har inte haft nån vidare matlagningsinspriation på flera dagar, har ätit potatis och  matjessill med gräddfil och klippt gräslök i två dagar och idag blev det som sagt sallad. För husfridens skull och arbetarkarln gjorde jag dock en laddning spagetti och köttfärrssås igår så han får äta av det idag med.
Själv har jag fått dem på ICA att ta hem felix cecardressing så nu slipper jag kladda med sardeller och skit för att få till egen. Och den där FELIX, han är jädrigt duktig på att göra cecardressing, mycket bättre än mig!

Så...
Riv lite sallad på en tallrik, jag hade romansallad och krispsallat. Riv över lite parmessanost, på med brödkrutonger och toppa med en nystekt, skivad kycklingfilé som du kryddat med salt och peppar. Ringla över lite av FELIX godsaker och varsågod, ät och njut!



Jag hade ju kunnat fota några av bullarna, morotskakan eller brysselkexen jag bakade igår. Men det gjorde jag inte. Inte förevigade jag plåten med hallon och vit chokladmuffinsen jag bakade på förmiddagen idag heller...

Men kanske Carola lägger ut en bild sedan hon var här och fikade idag...

Hos henne kan du förresten vara med och tävla om en DUVEMO-mössa... kolla här!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kan bara meddela att din morbror är en hejare på att avspisa såna där. Härom kvällen fick han en att lägga på luren i örat på honom, inget hejdå där inte.

2009-07-10 @ 08:29:07
Postat av: Helena

Heja morbror! Heja!!

2009-07-10 @ 09:51:02
URL: http://mattjat.blogg.se/
Postat av: My

Haha, Manne vet jag vem det är ;) Jobbat med honom jag..

hoppas allt är bra med dig?

2009-07-11 @ 22:16:45
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, du är så gullig du ;) dig ska jag ringa om jag får jobb som telefonförsäljare någongång..;) Puss&kraM!

2009-07-12 @ 01:06:20
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0