Matsedel för flera veckor

Nu har jag suttit och knepat och knåpat ihop en matsedel. Suttit och bläddrat i Bonniers kokbok samt min egen receptsamling för att få inspiration...Dags att spara lite pengar nu igen och det gör man lätt genom att planera lite. Såklart kommer det säkert blir ändringar, men det är tillåtet. Har skrivit nu fram till vi åker till Kreta i September och på uppmaning från vänner på Facebook kommer här hlea långa listan. Varsågod att inspireras!! (där det står en stjärna är rätter jag inte testat själv ännu, utan måste ha recept till)

V29                    

Sallad

Lasagne

Korvstroganoff, ris

Soppa

Grillat kött, Hasselbackpotatis

Picknick middag på Diggiloo!

Makaronipizza


V30

ChiliconCarne

Kycklingwok m nudlar

Köttbullar, kokt potatis, gräddsås

Bondomelett

Canneloni m skinka, pesto, mozzarella

Fläskfilégratäng m ädelost,  Kroketter

Fiskpinnar, potatismos


V31

Stuvade makaroner, korv

Köttfärssöra, potatis

Rester

Semester-tripp

Semester-tripp

Semester-tripp

Grillat, Jennys pastasallad


V32

Potatisbullar, bacon, lingon

Korv i tomatröra *

Lax, potatis, citronsås

Hempytt, stekt ägg

Tacos

Pestopasta*

Flygande Jacob, ris


V33

Pannkaka

Kassler m ananas, potatis

Köttfärssås, spagetti

Soppa

Quesadillas m skinka*

Kusingrillning

Taco-paj


V34

Sill/korv, potatis

Köttfärsfrestelse

Makaronipudding

Kyckling, ris, currysås

Potatisgratäng, kött

Hempizza

Porterstek, potatis


V35

Snabb skinkpasta*

Oreganokyckling, ris

Köttfärsbiff, potatis

Soppa

KöttfärsPiroger

Skavgryta, ris

Korv, pommes


V36

Köttgryta,potatis

Ugnsfalukorv, potatismos

Potatisplättar, lingon

Köttfärslimpa, potatis

Kycklingfilé, ugnsrostad potatis/grönsaker

Citronfilé, ris

Pasta, tomatsås*


V37

Raggmunkar, stekt fläsk, lingon

Italiensk korvgryta*

Pasta carbonara

Rester

Åker till Kreta så det blir nog grekiskt!


Kommentarer
Postat av: My

Svar; Jag menar det :)

2009-07-13 @ 18:48:54
URL: http://myafsolhem.blogg.se/
Postat av: Maria

Herregud!! Hur bär du dig åt kvinna?

1: Bara att skriva en sån här lista.

2: Laga allt det här.

Jag är imponerad. Fast vad skönt ändå, nu behöver du aldrig fundera och våndas, "bara" handla och laga.

2009-07-13 @ 19:01:11
Postat av: Vanja

Mycket ambitiöst må jag säga! Och gu så lättsamt när man väl vet vad man ska äta! Eftersom jag också har ett stort matintresse kommer denna blogg få kontinuerliga besök =) Det dyker ganska ofta upp mat i min blogg också, ibland med recept...



Ha det(och ät) gott!

Vanja

2009-07-13 @ 21:53:22
URL: http://prestberg.se
Postat av: Paulin

TACK Helena för alla tips! :D Är ju inte så haj på det här med matlagning så allt ger jag mig nog inte på, men det var mycket gott som lätt hamnar på min lista också!! En än gång tack!

2009-07-14 @ 18:28:59
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0