Ja, vi lever!

Här kommer ett litet livstecken då. Vi lever allihopa och vi är friska. Kanske är det att utmana ödet, men vi har inte haft oturen att bli smittade med vare sig magsjuka eller förkylningar. Dock var S ute med skotern en sväng förra helgen och lyckades slita axeln ur led... Det gick trots allt bra för han fick tillbaka den i läge igen och allt såg bra ut på röntgen. Men han har gått med mitella sedan dess och haft ganska ont. Skoters är farliga leksaker. Trots detta har jag i  helgen äntligen lyckas ta det där skoterförarbeviset som jag varit på väg att göra i många år nu. Lätt som en plätt satt gamm-kärringen där i skolbänken och skrev alla rätt på provet. Jag och 4 16-åringar typ... Kul!
Snön börjar tina och våren är på väg. Solen skiner lite titt som tätt, om än inte idag, men härligt är det att värmen närmar sig. Ska bli såå skönt att lätta lite på kläderna och kliva i ett par tofflor när man går ut.
Pingst närmar sig ju också med stormsteg och det är väl den största anledningen till att jag varken bloggar själv eller läser andras... Det är mycket att tänka på inför detta ståhej. Men vi (läs jag) har läget under kontroll. Tror jag.

För att följa upp det här med Stefans garderob och t-shirts kan jag nu meddela att han rensat ur en hel ICA-kasse med trasiga och urblekta tröjor ur sin halva av garderoben. Stolt som en tupp visade han upp kassen för mig och, hör och häpna, bar ner den i källaren. Slänga?!? Nä, varför då? Dom kan ju vara bra att ha.... Unrdar varför vår källare ser ut som om där gått en tromb? Fast trots allt detta sparande så är våffeljärnet borta, puts väck. Nu är det ju dags för våffeldagen (tillika Stefans födelsedag)  igen och i fjol minns jag att vi lånade svärmors. Kanske om jag frågar snällt får jag göra det i år med.

Jag hoppas ni finns kvar här tills nästa gång jag skriver...
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Carola

ÄNTLIGEN...

Det är ju så skoj att läsa vad ni har för er. Sen blir man ju orolig at det hänt nått när det inte skriv nått nytt på såååå lång tid!



pussa Anja från mig!

2009-03-23 @ 14:43:20
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Carina V

Nejmen det har du inte berättat, att du tagit skoterkortet tummen upp! Och, du är iallafall inte en sådan "gamm-kärring" som jag. För jag är så gammal att jag inte behöver ta det där kortet :-S

Men, å andra sidan så åker jag hellre än kör ;-)

Hälsa stefan att slänga klädkassen och istället leta reda på stöökskassen ;-). Eller hur;-)

Kram!

2009-03-24 @ 16:54:00
Postat av: Anonym

våfflor gott

2009-03-25 @ 22:57:55
Postat av: Tyckte Anna

2009-03-25 @ 22:58:36
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: Mia

hallåhallå bruden, jaaa.. vi får komma ner nått i veckan. Tänkte hämta mitt singstar, för mamma & co kommer upp på fredag så då tänkte jag ta en turné, är det okey om jag får låna en skiva av er också? kram :)

2009-03-28 @ 22:43:11
URL: http://marialinden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0