Jag känner pressen!

På något underligt vis känner jag pressen från er cybervänner. Jag måste blogga. Jag måste blogga. Vad ska jag skriva? Har inget att skriva. Måste blogga.
Jaja, jag började i alla fall men kom på att jag nog var tvungen att ringa till nån istället och det blev kusin vitamin brudtärna. Kan ni tänka er att hon satt och tänkte på mig när jag ringde?!? Knasigt. Hon hade ungefär lika lite att göra som jag, det kanske var det hennes telepatiska sinne kände...
Nu när detta samtal är över sitter jag fortfarande med frågan vad jag ska skriva om.
Att vi ska på kurs i stan i två dagar? Nä, inte så intressant.
Att jag gjorde en god älgskav-gryta till middag. Det gjorde jag i och för sig. Med lite lök, peppar, viltfond, grädde och soya. Smarr smarr. Så var det sagt.
Nåt roligt jag kan skriva är att jag i helgen vann några slantar. Om man ska göra en kort historia lång så köpte vi lite kött förra veckan, närmare bestämt 46 kilo ekologiskt och närproducerat nötkött.... Stefan fyllde även år förra veckan men eftersom det var på en onsdag bestämde vi att det skull bli tårta först på fredag. Senare blev jag varse att även köttet skulle styckas och levereras under fredag eftermiddag. Krock! Men med hjälp av nära och kära gick det ganska bra ändå. Mor hjälpte mig med köttet och syster hämtade Anja på dagis samt garnerade både smörgåstårta och masipantårta. Till saken hör att även svärmor och svägerska fått hem kött samma dag som de nu skulle på kalas till oss, men åtminstonde svärmor lämnade sitt till på lördag förmiddag.
Lördag förmiddag åker jag bort och hjälper henne få undan detta och för att hon ska få lite mer plats i frysen undrar hon om jag inte vill ha lite lingon att koka sylt av. Jovisst tänkte jag, det kan ju vara gott med lite hemsylt och såg ett par liter bär framför mig. Men nej du, upp ur källaren kom en halv ICA-kasse med frysta lingon som svärmor gladeligen blev av med. Hoppsan sa, det var bara att åka hem och koka sylt för fulla muggar det, för inte hade jag minsta lilla plats för ett endaste lingon i min frys!! Där är ju fullt med färs och filé nu...
När jag åkte hem funderade min för en gångs skull smarta hjärna ut att jag inte hade socker hemma som skulle räcka till sylten så jag svängde in på ICA. Där innanför dörrarna får jag ett ryck och tänker prova på lyckan på lite spel. Fram till kassan och dividerar lite med kasssörskan huruvida det kommer ge vinst på än det nea än det andra spelet. Nån trav-andel skulle jag minsann inte ha, för DET ger aldrig några pengar. Men hur som haver ändra gumman sig och hem kommer hon med en andel i alla fall.
Och tack vare svärmors generositet är jag idag 2966:- rikare!!!
Fast en stor del av det försvinner nu lika snabbt när jag ska betala köttet....

Kommentarer
Postat av: snörvgaffeln

Du har tur du.....

2009-03-31 @ 10:34:52
Postat av: Kusinvitamin brudtärna heter jag visst numera

Haha,det var verkligen att göra en lång historia kort! Fint att bloggen är igång igen. Här har febern brutit ut på riktigt och jag är hemma från jobbet, DYRT!! Så det ser inte ut att bli ngt eastern för mig =(

2009-03-31 @ 11:31:11
Postat av: Kusinvitamin brudtärna igen

Haha, febersvammel, menade ju tvärtom, en kort historia lång =)

2009-03-31 @ 11:32:27
Postat av: Carola

Först måste jag ju säga GRATTIS!!

Sen är jag jätteglad att du uppdaterar igen...



Hoppas ni är pigga, här har jag 2 st sjuklingar!

2009-03-31 @ 19:12:39
URL: http://familjenmahlberg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0