Varför tänker man så mycket på natten?

Natten till idag var lite stökig. Lilla fröken vaknade flera gånger och då är det ju bara till att kliva upp och gå in och hjälpa henne. Tiden däremellan är det inte alltid att man somnar så fort utan jag börjar tänka på än det ena än det andra. Ni ska bara veta vad många blogginlägg jag har skrivit i huvudet nattetid....men tror ni jag kommer ihåg det på morgonen? Inatt var en sån natt. Funderade lite (läs mycket) på allt och ingenting och "skrev" ett lååångt inlägg, gjorde om en dle formuleringar så det skulle låta bra och framförallt funderade jag på vad ni som läsare tycker är kul att läsa om. Jag vet ju att många tyckte det var kul att läsa om när jag städade Stefans garderob tex. Och när jag för ett tag sedan drömde att vi flyttade till Kullsta med 4 strykbrädor. Nog för att Stefan skulle behöva gå igenom sin garderob nu igen, men det får han göra själv denna gång. Fast jag kanske kna vara med med ett vakande öga och memorera små roliga detajler som jag sedan kan återge här?! Nä...kanske inte. Finns nog inte så mycket roligt i hans garderob. Förutom 90 t-shirtar då...

Vad händer annars i mitt knasiga, jobbiga, trista och alldeles underbara liv? Tja, inte så mycket. En stundande resa till stora staden Östersund på onsdag. Anja och hennes assistenter ska in på Hab och jag följer med som taxi. Meen, det är ju inte såå svårt att fördriva en dag i stan. Alltid hittar man på nåt. Shoppa till exempel är ju ett väldigt trevligt tidsfördriv. Synd bara att det kostar pengar. Får fundera ut nån bra lösning till det. Smyga till sig Stefans kort kanske.... Eller helt enkelt hålla i slantarna och lägga dom på hög inför det kommande bröllopet.
Det är ju en stor bit av mitt liv just nu. Planera är nog nyckelordet. Det är mycket att hålla i huvudet, mycket som ska bestämmas och mycket kvar att göra. För tillfället pysslar jag med placeringskorten. Jag har börjat med den enklaste biten av den avdelningen  och sparar själva bordsplaceringen till ett senare tillfälle... Nog förr att jag har gjort den ett flertal tillfällen nattetid också, men aldrig fått till den helt klar. Och inte kommer jag ihåg den när jag vaknar i alla fall. Nä det som är svårt och tråkigt skjuter jag gärna upp.... Det gäller överlag. Som att diska upp bunken till assistenten jag använde i lördags när jag bakade bröd. Tror nog att de kvarvarande degresterna har lösts upp för länge sedan. Usch, tänk vad det ska vara slajmigt och äckligt i botten på den där. För att inte tala om jästlukten!!

Jag undrar vad det var jag skulle skriva om egentligen?!? Detta blev ju bara ne massa svammel...


Kommentarer
Postat av: Marie

Det är nog ett ganska vanligt förekommande problem att man funderar och vrider och vänder på saker och ting under nattens vakna timmar.

Mitt tips är att skaffa dig en anteckningsbok, och så skriver du ner allting. Det kanske kan hjälpa?



2009-03-09 @ 20:01:24
URL: http://varlensbasta.blogg.se/
Postat av: Mia

Förstår dig, dessa nätter är jobbiga! =( Men jag gillar att läsa din blogg, vad du än skriver :P

2009-03-11 @ 14:19:59
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: anna

håller med förste talare, ha papper å penna vid sängen! annars ligger man bara och är nervös för att man ska glömma, och då sover man ju himla bra.

eller sådär.

det där med deg-skålen känner jag igen! :D fast jag väntar så länge så att det både har lösts upp och stelnat till igen.

2009-03-12 @ 19:16:26
URL: http://annastekpanna.blogg.se/
Postat av: Carola

HALLÅ...... hallåååå... hallååååå....



Hör du ekot?

Det var länge sen det skrevs nått nytt här....



Hoppas att allt är bra med er!



Kram Carola

2009-03-21 @ 09:42:04
URL: http://familenmahlberg.bloggagratis.se/
Postat av: Tirova

Ett tips! Jag hade det så förut att jag tänkte och tänkte (och grubblade) kom på ideér o.s.v JÄMT när jag försökte sova. Tipset är då att ha ett antäckningsblock på sängbordet så när du kommer på någonting, skriv ner det så kan du sedan slappna av :)

2009-05-21 @ 01:45:20
URL: http://tirova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0